Boyun Fıtığı Geçer mi? Boyun Fıtığında Ameliyatsız Tedavi

Boyun sorunları yaralanma, kötü duruş, fazla gerilme, yıpranma, yırtılma veya başka hastalıklardan dolayı gelişebilir. Bu faktörlerden bir veya daha fazlası boyun ağrısına neden olabildiği gibi hareket fonksiyonlarının azalmasına da yol açabilir.

Ülkemizde ve dünyada boyun ağrısı şikâyeti ile doktora başvuran pek çok kişiye sıklıkla MR görüntülerine bakılarak "boyun fıtığı" teşhisi konmaktadır. Bu teşhis konulan kişiler zamanda daha da kötüleşip felç ya da yürüme güçlüğüne yol açmasından endişe duymaktadırlar. Oysaki yapılan çalışmalarda gösterilmiştir ki milyonlarca insan boyun bölgesinde yer alan "fıtıklardan" habersiz olarak ağrısız bir şekilde yaşamaktadır. Sağlıklı kişilerin bile %90‘nında boyun fıtığı görülmüştür.

Bu durumu inceleyen araştırmacılar fıtığın; günlük hayata devam etmek, hareketli kalmakla, egzersiz yapmak gibi yollarla kendi kedine çekilme olasılığının oldukça yüksek olduğunu belirtmektedir.

Sürekli aynı şekilde postürde kalmak kişilerin ağrısını artırır. Sürekli postür değiştirin ve hareketli olun. İyi bir egzersiz tedavisi ve aerobik egzersizler sizi çok iyi bir şekilde tedavi edebilir. Bunları da en iyi fizyoterapistler size önerebilir.

Unutmayın uyku, stres, yanlış beslenme ve hareketsizlik ağrıları artırır. Aşağıdaki linki izleyebilirsiniz.

(https://www.fizyodemi.com/blog/boyun-agrisi-hakkinda-kesin-bilinmesi-gereken-13-bilimsel-gercek-p-428)

Bize bu konuda danışabilirsiniz!!

Ülkemizde ve dünyada bel ağrısı şikâyeti ile doktora başvuran pek çok kişiye sıklıkla MR görüntülerine bakılarak "bel fıtığı" teşhisi konmaktadır. Bu teşhis konulan kişiler zamanda daha da kötüleşip f