Bel Fıtığı Geçer mi? Bel Fıtığında Ameliyatsız Tedavi

Ülkemizde ve dünyada bel ağrısı şikâyeti ile doktora başvuran pek çok kişiye sıklıkla MR görüntülerine bakılarak "bel fıtığı" teşhisi konmaktadır. Bu teşhis konulan kişiler zamanda daha da kötüleşip felç ya da yürüme güçlüğüne yol açmasından endişe duymaktadırlar. Oysaki yapılan çalışmalarda gösterilmiştir ki milyonlarca insan bel bölgesinde yer alan "fıtıklardan" habersiz olarak ağrısız bir şekilde yaşamaktadır.

Bel ağrılarının çok küçük bir bölümü fıtıktan dolayı oluşmakta eğer trafik kazası, ciddi bir düşme, ek bir hastalık yoksa bel ağrısı daha çok kas krampları, hareket etme korkusu gibi daha basit nedenlere dayanmaktadır. Eğer ağrının kaynağı gerçekten fıtık olsaydı cerrahi geçiren çoğu vakanın çözüme kavuşması beklenirdi ancak sonuçlar tam aksini söylemektedir.

İstatistiklere göre; birçok doktor hastaları için gerekmediği halde MR istemekte, bel fıtığı teşhisi koyup fıtığın cerrahi yoluyla çıkarılmasını önermektedir. Bel fıtığı cerrahisi geçiren pek çok vakada cerrahiden sonra da ağrılar devam etmekte ya da bir süre sonra nüksetmektedir. Bu durum; sorunun aslında çoğu zaman fıtık olmadığını gösteren önemli bir bulgudur. MR görüntülerinde bel fıtığı tespit edilen kişilerin farklı zamanlarda çekilen MR'larında cerrahi bir işlem olmasa da fıtığın kaybolduğu gözlenmiştir.

Bu durumu inceleyen araştırmacılar fıtığın; günlük hayata devam etmek, hareketli kalmakla, egzersiz yapmak gibi yollarla kendi kedine çekilme olasılığının oldukça yüksek olduğunu belirtmektedir. İyi bir egzersiz tedavisi ve aerobik egzersizler sizi çok iyi bir şekilde tedavi edebilir. Bunları da en iyi fizyoterapistler size önerebilir.

Unutmayın uyku, stres, yanlış beslenme ve hareketsizlik ağrıları artırır. Aşağıdaki linki izleyebilirsiniz.

(https://www.fizyodemi.com/blog/bel-agrisina-ne-iyi-gelir-video-blog-p-427)

Bize bu konuda danışabilirsiniz!!