SUNDUĞUMUZ HIZMETLER

FİZYOTERAPİST VE SOLUNUM FİZYOTERAPİSTİ

GÖGÜS DUVARI DEFORMITELERI (PEKTUS/GÜVERCIN VE KUNDURACI GÖGSÜ)
REHABILITASYONU

Gögüs duvarı deformiteleri olan Pektus Ekscavatum (Kunduracı göğsü), Pektus Carinatum (Güvercin Gögsü) ve miks deformiteleri cerrahi dışı terapilerinden biri olan rehabilitasyon terapisi, uygun solunum  ve kas güçlendirici egzersiz programının yardımı ve ortez desteği (vacuum bell ve kompresyon ortezi) ile düzenlenir ve uygulanır

Foto 1.jpg

KOAH VE ASTIM GIBI AKCIĞER SORUNLARINDA KORUYUCU REHABILITASYON

KOAH ve ASTIM gibi akciğer sorunlarında koruyucu rehabilitasyon uygulamaları olan akciğer dokusunu geliştirici solunum egzersiz programı düzenlenir ve uygulanır

Foto 2.jpg

COVID-19 IÇIN KORUYUCU REHABILITASYON

COVİD-19 (korona)  için koruyucu rehabilitasyon uygulamaları olan akciğer dokusunu geliştirici solunum egzersiz programları ve doğru nefes alma teknikleri planlanır ve uygulanır. Ek olarak pandemi koşullarında doğru fiziksel aktivite katılımı planlanır ve uygulanır.

Foto 3.jpg

POSTÜR (DURUŞ) PROBLEMLERINDE (KAMBURLUK VE SKOLYOZ) REHABILITASYON

Foto 6.jpeg

AMELIYATSIZ PEKTUS TEDAVISI

Ameliyatsız Pektus Fizyoterapisi (Pektus ekscavatum, kunduracı gögsü, Pektus karinatum, Güvercin gögsü, ameliyatsız tedavi)

NEFES TERAPİSİ VE KRONİK AĞRI YÖNETİMİ

Doğru nefes alma teknikleri öğretilerek kişilerin hayat karşısındaki streslerini yenmeleri, kronik ağrılarını azaltmaları ve akciğer kapasitelerini artırılmaları için  solunum egzersiz programlarını planlanır ve uygulanır

Foto 22.jpg
Resim1_edited.jpg

KARYOPRAKSİ VE MANUEL TERAPİ

Elle yapılan tedavilere manuel terapi denir. Karyopraksi, maniplasyon ve mobilizasyon gibi manuel terapilerle omurganın düzeni sağlanarak kişilerin ağrı yaşaması engellenir

BEL VE BOYUN FITIĞI GEÇER Mİ?  AMELİYATSIZ TEDAVİ

Fıtığın; günlük hayata devam etmek, hareketli kalmakla, egzersiz yapmak gibi yollarla kendi kedine çekilme olasılığının oldukça yüksek olduğu belirtmektedir. İyi bir egzersiz tedavisi ve aerobik egzersizler sizi çok iyi bir şekilde tedavi edebilir. Bunları da en iyi fizyoterapistler size önerebilir.

indirxcsv.jpeg

Doctor Operating CT Scanner

COVID-19 (KORONA) SONRASI YORGUNLUK

Koronavirüsün yol açtığı COVID-19 hastalığı her gün başka bir yüzünü göstererek bizi şaşırtmaya devam etmektedir. Artık hastalığın sadece bir grip olmadığını, grip gibi gelip geçmediğini bazı hastalarda yakınmaların aylarca devam edebileceğini bilmekteyiz.

COVID-19 teşhisi konulan hastaların %10-%20’sinde belirtilerin bir aydan daha uzun süre devam ettiği gözlenmiş ve bu durum Long COVID ya da Uzamış COVİD olarak adlandırılmıştır. COVID-19 hastalığı geçirmesine rağmen enfeksiyonun kalıcı etkileri devam eden ya da yakınmaları beklenenden çok daha uzun süren hastalar bu gruba girmektedir. Bu hastalarda hastalığın uzamasının nedeni henüz bilinmese de immün sistemin uyarılmaya devam etmesinin bu duruma yol açabileceği düşünülmektedir.

COVID-19 hastalığı erkeklerde ve yaşlılarda daha riskli iken Uzamış COVİD’in kadınlar için daha riskli olduğu, gençlerde hatta çocuklarda da görüldüğü bildirilmiştir.

En sık bildirilen Uzamış COVİD belirtileri; yorgunluk, nefes darlığı, öksürük, eklem ağrısı, göğüs ağrısı, depresyon, kas ağrısı, mide barsak problemleri, baş ağrısı ve beyin sisi olarak adlandırılan kafa karışıklığı, odaklanamama ve düşünceleri kelimelere dökmekte zorlanma tablosudur. Koku kaybı, özellikle sağlık çalışanlarının çok iyi tanıdığı oldukça uzun süren bir yakınmadır.

COVID-19 hastalığı geçirenlerin % 50’sinden fazlası, enfeksiyondan ortalama 5 ay sonra bile koku alma duyusunun normale dönmediğini söylemişlerdir. Hastalığı geçiren hastalara telefon ile ulaşılarak durumları sorgulandığında en sık yorgunluk, eklem ağrıları, koku ve tat kaybından yakındıkları saptanmıştır.

COVID-19 hastalığını ağır geçirmek, obezite, diabet ya da hipertansiyon gibi eşlik eden kronik hastalığı olmak beklendiği üzere Uzamış COVİD’e davetiye çıkarmaktdır, ama onlar kadar etkili bir başka risk faktörü de depresyondur.

COVID-19 hastalığının hem kendisinden hem de uzamasından korunmak için risk faktörlerini mümkün olduğu kadar hayatımızdan çıkarmamız gerekmektedir (https://www.aid.org.tr/long-covid-ya-da-uzamis-covid/; https://www.bhf.org.uk/informationsupport/heart-matters-magazine/news/coronavirus-and-your-health/long-covid).

Tedavisinde diyet, akciğer ve kas egzersizleri ve ilaç tedavisi ile uygulanmaktadır. (https://enderley.nhs.uk/wp-content/uploads/2020/04/Covid-booklet-post-discharge-hospital-FINAL.pdf). Çeşitli egzersiz ve rehabilitasyon sistemlerinin post covid sendromlarını azaltabileceği bildirilmektedir.

Post Covid sendromu için bize danışabilirsiniz.